Κυριακή 27 Μαΐου 2012

Ανοιχτή επιστολή προς θεματοθέτες της Νεοελληνικής Γλώσσας

 
Κύριε και κυρία που επιθυμείτε να ορίσετε θέματα στη Νεοελληνική Γλώσσα,
σας γράφω αυτήν την ανοιχτή επιστολή, για να ζητήσω με πολύ σεβασμό και σεμνότητα να τηρήσετε ορισμένες προϋποθέσεις, αν επιθυμείτε να οριστείτε ως θεματοθέτης στη Νεοελληνική Γλώσσα.
Οι προϋποθέσεις αυτές είναι κατά την ταπεινή μου γνώμη οι ακόλουθες:
1) Αν έχετε περισσότερα από δέκα χρόνια να μπείτε σε τάξη, καλύτερα να ασχοληθείτε με κάτι διαφορετικό και όχι με την επιλογή θεμάτων.
2) Αν δεν έχετε κάνει σεμινάρια και εργαστήρια για τη βαθμολόγηση της Γλώσσας, καλύτερα να ασχοληθείτε με διοικητικές δραστηριότητες και με ιδιωτικές ασχολίες.
Αν τέλος πάντων δεν εμποδίζεστε από αυτές τις απαγορευτικές κατ' εμέ καταστάσεις, τότε χρειάζεται να κάνετε τα εξής:
3) Κυκλοφορήστε σε αυλές και διαδρόμους σχολείων για 3-4 μήνες, για να δείτε, να ακούσετε, να μυρίσετε, να αγγίξετε τους μαθητές.
4) Βρείτε εκπαιδευτικούς που θα σας δεχτούν στην τάξη τους για πολλές ώρες (εγώ αλλά και πολλοί άλλοι σάς δεχόμαστε με χαρά) και πιάστε ένα στασίδι σε μια ή δυο ή είκοσι τάξεις γυμνασίου και λυκείου και ακούστε, δείτε τους μαθητές.
5) Βγείτε στα διαλείμματα έξω και μιλήστε με τους μαθητές και τις μαθήτριες. Ακούστε τους να σας μιλούν.
6) Ακολούθως καθίστε μια εβδομάδα μόνος ή μόνη σας και συνθέστε ψηφίδα-ψηφίδα το μέσο μαθητή, τη γλώσσα του, τις ανάγκες του, τα ενδιαφέροντά του, το επίπεδο της γλώσσας του, τη νοημοσύνη του.
Έχοντας έτσι δημουργήσει μάλλον ικανοποιητική εικόνα για τον μέσο μαθητή, μπορείτε να προσπαθήσετε να βγάλετε θέματα με την ακόλουθη διαδικασία:
7) Κλειστείτε στη βιβλιοθήκη σας 2-3 μέρες με τον υπολογιστή σας ανοιχτό και όλα σας τα βιβλία. Κλειδωθείτε μάλλον μέσα αποκλείοντας την οικογένεια και τους φίλους σας. Κατεβάστε βιβλία, άρθρα, τόμους, φυλλάδια, ό,τι τέλος πάντων έχετε.
Σκοπός σας πρέπει να είναι να εντοπίσετε 5-6 κείμενα που να ταιριάζουν με το επίπεδο του μαθητή που μάθατε στη ...θητεία σας στα σχολεία που περάσατε εκείνες τις εβδομάδες όπως περιέγραψα νωρίτερα.
8) Αν έχετε κάποιον συνάδελφο που εμπιστεύεστε και που λέει "παραγάγει" και όχι "παράξει", που ξέρει τη διαφορά ανάμεσα στο "παραβάλλει" και το "παραβάλει", ζητήστε του να κάνει το ίδιο και να βρει κι εκείνος 5-6 αντίστοιχα θέματα με τις ίδιες προϋποθέσεις.
9) Μόνο έτσι θα βρεθείτε τη νύχτα της παραμονής των εξετάσεων στη Νεοελληνική Γλώσσα με αρκετές επιλογές και δεν θα φτάσετε να διαλέξετε ένα κείμενο που απέχει έτη φωτός από τον μέσο μαθητή και ...φιλόλογο, επειδή η δεύτερη και μόνη άλλη επιλογή είναι για κλάματα.

Επιτέλους, φερθείτε με στοιχειώδη υπευθυνότητα! Έχουμε σιχαθεί το πολιτικό προσωπικό της χώρας, γιατί συμπεριφέρεται με απύθμενη κουφότητα και ευήθεια. Δεν έχουμε, δεν έχετε το δικαίωμα να απαξιώσετε και την εκπαίδευση.
ΥΓ. προς μαθητές: Φέτος θα πληρώσετε -ευτυχώς όλοι!- την επιπολαιότητα των θεματοθετών και την αναξιοκρατία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου (Γεια σου, κ. Μπαμπινιώτη!).
Ας ελπίσουμε πως θα είναι η τελευταία φορά.
Πηγή: Αντώνης Μιχαηλίδης, mundus philologiae
2012_03_23-07_30-NET_ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΧΟΡΗΓΩΝ.avi - YouTube
 Η Γερμανική τηλεόραση έκανε ρεπορτάζ για το πως και με ποιον τρόπο "βοηθά" η χώρα τους την Ελλάδα. Όπως αποκαλύπτουν η Γερμανία επωφελείται απο την κρίση του ευρώ, ενώ η βοήθεια μαμούθ που υποτίθεται μας δίνουν είναι... ψίχουλα!! Στην ουσία πρόκειται για Ελληνική βοήθεια προς τη Γερμανία...

Ι.Ε.Π.: Οι νέοι φάκελοι υλικού για Αρχαία Ελληνικά, Λογοτεχνία και Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Λυκείου

Ι.Ε.Π.: Οι νέοι φάκελοι υλικού για Αρχαία Ελληνικά, Λογοτεχνία και Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Λυκείου